tisdag 24 april 2012

Steget närmare min dröm!


Tänkte berätta lite kort om mig själv:
Heter Alexandra och bor i en liten by, Taklax.
Redan som liten, ca vid 4-års åldern var jag fascinerad av hår, smink osv.
Här uppe ser ni en bild på mig då jag får prova klippa min lillebror, med min farfar vid sidan som hjälp.
Jag använde tom. maskin över kam, utan att förstöra hans hår helt, haha!
Blev lite äldre och även om jag nog tidigare sagt att jag skulle bli frisör men redan i lågstadiet var jag nog ganska säker. Går i min farfars fotspår. Tvekade inte en sekund i mitt val i högstadiet. På inträdesprovet var det massor med folk så nog var man rädd att det inte skulle gå men man gjorde allt vad man kunde. Ni kan inte tro hur nervös jag var då jag väntade på svar från YA! Frisör här i brändö. Då det kom på posten satt nog mamma och pappa Minst lika ivriga som mig! Och där stod det att jag slapp in! Nu börjar andra året av frisör utbildningen gå mot sitt slut och jag trivs fortfarande med mitt val. Är så ivrig att få börja jobba och skaffa eget.
Så Nu kom jag fram till att slå på stort och verkligen satsa på det jag drömmer om.
Tänkte man kan andra så varför skulle inte jag kunna!
Jag vill ju stå på egna ben så då gäller det att våga pröva :)
Hur det än går i sommar då jag öppnar salong i korsnäs så kommer det bli en stor erfarenhet.
Salongen kommer iallafall nu under sommaren att gå under Karlssons barberarsalong, men mitt får ändå ha ett undernamn som Alexandra's.
Ska verkligen göra allt och kan inte vänta de få veckor som är kvar. Och hoppas på att fortsätta efter examen våren 2013! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar